Billedlegitimation til køreprøve

Udløbet Pas som billedlegitimation
Mit pas er udløbet, og jeg er blevet informeret om at jeg kan medbringe det alligevel, såfremt jeg også medbringer dåbsattest og noget andet med mit billede på.

Har ikke et decideret billed ID, da jeg hverken har kørekort eller pas, er dog i besiddelse af et studiekort ustedt fra mit gymnasie. Er bare meget i tvivl om hvorvidt dette kan bruges i det sammenhæng her.

Det er en god ide at medbringe det gamle pas fordi det er politiet selv der engang har udstedet det. Nogen gange accepterer de det som den eneste billedlegitimation. Det kan jeg dog ikke garantere at de gør alle steder i landet. Derfor vil jeg anbefale at du medbringer yderligere billedlegitimation. Det kan være et studiekort, tog/buskort eller lign. som du benytter som billedlegitimation andre steder.

Jeg vil også anbefale at du medbringer dit sundhedskort /sygesikringsbevis. Og selvfølgelig din dåbs-, fødsels eller bavbeattest (afhængoig af hvad du har).

Det er ærgerligt at blive afvist fordi man mangler dokumentation for sin identitet, så medbring hellere for meget end for lidt. Jeg har dog aldrig oplevet at en elev er blevet afvist på det gundlag.

Læs vores side om hvad du skal medbringe til teoriprøven, for at kunne dokumentere din identitet.

Læs vores side om hvad du skal medbringe til køreprøven, for at kunne dokumentere din identitet.