Kan jeg kræve nogle gratis køretimer?

Håber virkelig at i kan hjælpe mig med dette problem.

Jeg begyndte at tage kørekort i august 2015. Jeg valgte at starte på et hurtig hold. Hvor teorien tog 3 1/2 uge. Jeg blev rigtig glad for den kørelærer, som jeg fik. Problemet startede i november, jeg bestod min teori prøve D 11 november, og havde 2 timers kørsel den dag. Min kørelærer er gravid og er blevet sygemeldt. Jeg skulle efterfølgende have en ny fra samme skole. Jeg havde lidt problemer med at få fat i ham, men da jeg endelig får fat i ham og vi kan finde en dato for glatebanekørsel, bliver det en dag, hvor jeg selv skal komme derned til banen, og køre med en anden kørelærer. Det bliver så den 16/12.

Da dagen er kommet hvor jeg skal ud og køre, bliver jeg ringet op kl 12,30 af min kørelærer, hvor han spørger, hvor jeg bliver af, og at jeg havde en tid kl 12. Jeg tjekker så mine beskeder og den sidste besked han skriver, er at tiden er kl 15.30. Så det viser sig at han ikke har sendt nogen SMS. om at det er blevet ændret.

Vi har nu d. 6/1 2016 stadig ikke fået en tid til glatbane. Og det er snart ved at være 2 mdr siden at jeg har kørt.. Er det fair at jeg kræver nogle gratis køretimer, da det på ingen måde er min skyld, at jeg ikke har kørt så længe… Det skal også lige siges, at jeg skal køre i en hel anden bil, ind jeg hidtil har kørt i.. Så det skal jeg også lige lære.

Håber i vil hjælpe.

XXX XXX

Gratis køretimer

Juridisk set har du ikke krav på gratis køretimer. Men køreskolen bør speeder processen op og får dig gjort færdig. Den bør også satse på at gøre dig tilfreds, da tilfredse elever er den bedste reklame. Derfor kan det godt være at køreskolen giver dig en kompensation.

Kørelæreren bliver syg

At kørelæreren bliver gravid og sygemeldt, er det der kan ske for alle kvinder – mandlige kørelærere kan i øvrigt også blive sygemeldt. Det er det der kan ske.

Kørelæreren køber ny bil

Alle kørelærere køber også ny bil engang imellem. At eleverne så skal vænne sig til en ny bil, er bare det der følger med – det skal eleverne jo også på når de kommer på glatbanen. Det kan man ikke gøre noget ved.

Der skal ske noget nu

Men moralsk og etisk set, burde køreskolen se at få dig på glatbane, ud og køre og til køreprøve hurtigst muligt.
Og køreskolen skal selvfølgelig betale en ny glatbane, når det er dem som har flyttet tiden uden at fortælle det til dig.

Jeg synes du skal gå til køreskolens ledelse og klage over

• at det har været svært at få fat i kørelæreren
  • at din glatbane blev flyttet uden at de fortalte det til dig
  • og at der derfor er gået så lang tid

Så får du se hvad køreskolen siger til det. Men den bør i hvert fald satse på at gøre dig tilfreds, da tilfredse elever er den bedste reklame.

Hvis køreskolen ikke vil betale en ny glatbane eller får dig gjort færdig hurtigst muligt, bør du skifte køreskole.

Jeg håber svaret hjælper dig. Ellers er du velkommen til at skrive igen.