Links og download

Love, regler mv. når du tager Kørekort

Her finder du links til de love og regler, som gælder når du tager kørekort, når du mister dit kørekort og når du kører bil.
Udover det du finder her, kan du få yderligere information hos Færdselsstyrelsen.

Afkrydsningsark til teoriprøve

Skal du bruge et afkrydsningsark til teoriprøver, kan du gratis downloade Autoskolens afkrydsningsark.

Blanketter på kørekortområdet

Alle blanketter finder du på Kommunernes Landsforenings (KL) hjemmeside.

De mest almindelige blanketter finder du her:

Undervisningsplaner

Undervisningsplanerne indeholder det pensum, som køreskolen skal lære dig, når du tager kørekort.

• Kategori A, A1, A2 – Motorcykel. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori B – Almindelig bil. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori C – Stor lastbil. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori C1 – Lille lastbil. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori D – Stor bus. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori D1 – Lille bus. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori B/E – Almindelig bil med stort påhængskøretøj. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori C/E – Stor lastbil med stort påhængskøretøj. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori C1/E – Lille lastbil med stort påhængskøretøj. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori D/E – Stor bus med stort påhængskøretøj. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.
  • Kategori D1/E – Lille bus med stort påhængskøretøj. Se seneste ændringer i kolonnen til venstre.

Lærervejledninger

Billedet til kørekortet

Særligt for frakendelser pga. spiritus- og narkokørsel

Særligt for Kørekort til 17-Årige

Hvordan skal teori- og køreprøver afholdes og bedømmes

Diverse love, bekendtgørelser, cirkulærer mm.