Mangel på køreprøver

Køreprøvekaos i København.

“Kørelærerne i København er godt og grundig træt af Københavns politi. Kørelærerne oplever gang på gang, at deres elever efter endt køre- og teoriundervisning ikke kan komme til køreprøve, fordi Københavns Politi ikke har ledige prøvetider.” Det kan du læse på BT’s hjemmeside i dag.

Mangel på køreprøver på Sjælland

Ja. Det er rigtigt, at der alt for længe har været stor mangel på køreprøver i København. I konsekvens af dette, tager kørelærerne deres elever til prøve i andre byer på Sjælland, hvor der så også opstår ventetid. Det betyder at der i skrivende stund (d. 23/4 2014 kl. 7.47) heller ikke er ledige køreprøver i Hillerød, Frederikssund, Helsingør, Roskilde, Holbæk og Køge. Hvis køreelever fra København skal have en køreprøve uden unødvendig ventetid, skal de og deres kørelærer rejse til Kalundborg, Slagelse, Næstved eller Ringsted, hvor det stadig er muligt at få en køreprøve indenfor en rimelig tid.