Lægeerklæring til kørekort

Spørgsmål til Autoskolen.dk om Lægeerklæring.

Hvis jeg får godkendt lægeerklæring til kørekortet og/eller det bliver afvist pga. evt. sygdom eller syn.
Hvornår bliver det afvist og hvem afviser dette?
Skal den sendes til embedslægen?
Hvis man har betalt for køretimer i den periode den har været gyldig for man så sine penge refunderet?
Hvis kørelæreren fortæller sin elev, at personen er god til at kører, kan man så klage over en afgørelse fra embedslægen evt?

Svar fra Autoskolen.dk

Det er i første omgang borgerservice som skal godkende din lægeerklæring. Kan de ikke det sendes den til politiet som har flere beføjelser. Hvis politiet ikke kan godkende den, sendes den videre til embedslægen. Hvis den sendes til embedslægen vil du modtage et brev derfra.

Om du kan køre bil eller ej har ingen betydning for behandlingen af dine helbredsforhold. Man kan godt være god til at køre bil men få nej til at få kørekort på grund af sine helbredsforhold.

Du skal ikke forvente at få penge tilbage for køretimer, da du har fået timerne af din kørelærer og fordi dit helbred er dit personlige forhold og ikke kørelærerens.

Hvis du har fået en afgørelse fra embedslægen vil der i den stå hvordan du kan klage.

Autoskolen.dk