Jeg kan ikke få køretimer. Hvad gør jeg?

Jeg har været i gang med at tage mig kørekort hos XXX Køreskole i XXX. Men efter jeg dumpede min køreprøve har jeg bedt ham om at give mig nogle flere køretimer (4x) men han har ikke svaret på om det kan lade sig gøre. Jeg kun kan få køretimer om torsdagen efter klokken 12.30 (pga. Skole)
Der er snart gået 2 måneder siden jeg var oppe til køreprøven. Jeg har længe overvejet at skifte, men ved ikke hvilken konsekvens det får.

Hej
Det lyder meget utifredsstilende. Hvis han ikke har tid til at køre med dig, kan han jo bare sige det.
Du bør skifte køreskole. Det er en ret man har og det får ingen konsekvenser bortset fra nogle køretimer. Men husk at der ikke må gå 3 måneder imellem du får undervisning. Så du skal ikke vente hvis der allerede er gået 2 måneder.

Hvis du selv har lektionsplanen og ansøgningen skal du bare kontakte en ny kørelærer og fortsætte der.
Hvis du ikke har det, skal du bede din nuværende kørelærer om at udlevere det.
Hvis han ikke vil udlevere det til dig (det må han teknisk set godt nægte) så SKAL han udlevere det til den nye kørelærer. Gør han ikke det, er det en overtrædelse af “bekendtgørelse om kørekort” og dermed en sag for politiet.

Så kontakt den nye kørelærer meget snart, så du kan blive færdig med forløbet.